tiistai 14. lokakuuta 2014

Koukussa

Ja tällä kertaa ei virkkuukoukussa vaan ihan muuten vaan koukussa. Olen nimittäin jumittanut erilaisiin Valkohomejuustoihin. Kiitos kyläreissun ;)

Castello on se ehdottomasti paras tähän asti maistelluista / syödyistä ja skaala ei ole todellakaan vielä laaja. Castello on pehmeä ja aivan mielettömän miellyttävä minun makuuni.
Sitä voisi syödä, syödä ja syödä. Yritän kuitenkin hillitä himoni ja hallita haluni, joten otan vain maksimissaan 5 ohutta siivua ja siitä kapeammasta päästä juustoa / päivä.


Sitten nämä:



Vasemman puoleinen on huomattavasti paksumpaa, kuin Castello mutta hyvä juusto sekin. Dabish Red on sitten taas voimakkaami, kuin nämä kaksi muuta. Olisko se sitten sitä punakittijuustoa ?

Isäntä ei ymmärrä miten joku voi tykätä homejuustosta. Haiseekin kuulema paskalle. Onneksi poika A on äitin kanssa samaa mieltä, että hyvää on. ;)
Jospa tänään ostaisin sen seuraavan juuston.

Sain vinkin, että maistappa esim. puolukan tai siirappisen piparin kanssa. No, minähän maistan jonain päivänä ja oikein mielelläni. Jääkaapissa näyttää olevan vielä puolukkasurvosta, joten siihen isken näppini seuraavaksi.


4 kommenttia:

  1. Nyt on pakko olla isäntäsi kanssa samaa mieltä. En ymmärrä miten sitä voi syödä, olen opetellut vaan en opi, just samanlailla minulle on käynyt livekalan kanssa, ei tehnyt kummankkaan syöminen minusta mestaria.

    VastaaPoista
  2. Mä tykkään sinihomejuustosta. :)

    Kerran olen maistanut valkohomejuustoa. ;)

    VastaaPoista
  3. Homejuustot on hyviä. Meidän isäntä ihastui Aura-juustoon, mikä on pieni ihme kun on kysymys niin ennakkoluuloisesta ihmisestä.

    VastaaPoista
  4. Just ykspäivä tuhosin valkohomejuuston.Taisi olla castellon,mutta ei niin hyvää kuin yleensä.Oli meinaan hunajaa joukossa ja jotenkin se ei minun makuun toiminut.Oli silti ihan syötävää ja parin päivän aherruksen jälkeen ja kaksi suolapakettia myöhemmin,se loppui :-(

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi. Iloista päivää.